Povinně zveřejňované informace
1. Název
Obec Dolní Žďár
2. Důvod a způsob založení
Obec Dolní Žďár (dále jen obec) má dlouholetou tradici a její činnost se řídí zákonem č. 128/2000 Sb. o obcích, v plném znění. Obec byla zřízena ze zákona e. 367/1990 sb. o obcích (obecní zřízení) jako územně samosprávný orgán.
Obec:
- je základním územním samosprávným společenstvím občanů a tvoří územní celek, který je vymezen hranicí území obce
- je veřejnoprávní korporací, má vlastní majetek a hospodaří podle vlastního rozpočtu
- vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající
- pečuje o všestranný rozvoj svého území a o potřeby svých občanů, při plnění svých úkolů chrání též veřejný zájem, vyjádřený v zákonech a jiných právních předpisech
Obec spravuje své záležitosti v samostatné působnosti. Přitom se řídí zákony a právními předpisy (obecně závaznými vyhláškami) vydanými na základě příslušných zákonů.Obec vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zákony v přenesené působnosti. Přitom se řídí zákony, právními předpisy vydanými na základě zákonů, usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů.
3. Organizační struktura
Nejvyšším orgánem obce je sedmičlené zastupitelstvo obce. Rozhoduje ve věcech náležejících do samostatné působnosti obce. Funkční období zastupitelstva obce je čtyřleté. Iniciativními a kontrolními orgány zřizovanými zastupitelstvem jsou výbory, a to finanční a kontrolní. Obec je navenek zastupována starostou, který také dle § 99 odst. 2 zákona o obcích vykonává funkci rady obce. Výkonným orgánem obce je obecní úřad. Je tvořen starostou, místostarostou a zaměstnanci. Starosta stojí v jeho čele a je nadřízen všem zaměstnancům obecního úřadu. Starostu v době nepřítomnosti zastupuje místostarosta. Obecní úřad není dělen na odbory.
4. Kontaktní spojení
4.1 Poštovní adresa - Sídlo
Obec Dolní Žďár
Dolní Žďár 32
378 02 Stráž nad Nežárkou
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Obec Dolní Žďár
Dolní Žďár 32
378 02 Stráž nad Nežárkou
4.3 Úřední hodiny
4.4 Telefonní čísla
mobilní telefon: 602 617 445
4.5 Adresa internetové stránky
4.6 Adresa podatelny
Obec Dolní Žďár
Dolní Žďár 32
378 02 Stráž nad Nežárkou
4.7 Elektronická adresa podatelny
Podatelna
(možnost použití elektronického podpisu)
4.8 Datová schránka
26ub56h
5. Případné platby lze poukázat
Číslo účtu: 5976960399/0800
6. Identifikační číslo (IČO)
512958
7. Plátce daně z přidané hodnoty – Daňové identifikační číslo (DIČ)
CZ512958
8. Dokumenty
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
- Hlavním regulačním dokumentem je Územní plán
- Vyhlášky a nařízení
8.2 Rozpočet
Rozpočet obce
Závěrečný účet obce
Kontrola hospodaření obce
Inventarizace majetku obce
Veškeré informace v rubrice Hospodaření obce
8.3 Informace, které byly poskytnuty žadatelům dle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím
9. Žádat o informace lze:
- osobně na obecním úřadě v úředních dnech a hodinách
- telefonicky viz obecní úřad
není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně - písemnou žádost můžete doručit:
- elektronicky (e-mailem) viz obecní úřad
- elektronickou podatelnou
- poštou na adresu obecního úřadu
-
datovou schránkou - viz obecní úřad
Ze žádosti musí být patrno, kterému subjektu je určena a kdo ji podal. Neobsahuje-li žádost tyto údaje, žádost se odloží.
10. Příjem žádostí a dalších podání
- osobně na Obecním úřadě viz obecní úřad
- telefonicky na viz obecní úřad
- elektronicky (e-mailem) viz obecní úřad
- elektronickou podatelnou
- poštou na viz obecní úřad
-
datovou schránkou - viz obecní úřad
11. Předpisy
11.1 Nejdůležitější používané předpisy
Přehled nejdůležitějších předpisů, podle nichž obec jedná a rozhoduje. Tyto předpisy jsou k nahlédnutí v kanceláři Obecního úřadu
- ústavní zák. č. 1/1993 Sb., Ústava České republik
- usnesení č. 2/1993 Sb., jímž se stala Listina základních práv a svobod součástí ústavního pořádku České republik
- zák. č. 128/2000 Sb. o obcích
- zák. č. 500/2004 Sb. o správním řízení
- zák. č. 301/2000 Sb. o matrikách
- vyhl. č. 207/2001 Sb. k provedení zákona o matrikách
- zák. č. 326/2000 Sb. o způsobu označování ulic a ostatních veřejných prostranství
- zák. č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích
- zák. č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech zák. č. 133/1985 Sb. o požární ochraně
- zák. č. 561/2004 Sb. - školský zákon
- zák. č. 565/1990 Sb. o místních poplatcích
- zák. č. 218/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech
- zák. č. 455/1991 Sb. o živnostenském podnikání
- zák. č. 563/1991 Sb. o účetnictví
- zák. č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny
- zák. č. 143/1992 Sb. o platu a odměně za pracovní pohotovost v rozpočtových a některých dalších organizacích a orgánech
- zák. č. 37/2003 Sb. o odměnách za výkon funkce členům zastupitelstev
- zák. č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů
- zák. č. 338/1992 Sb. o dani z nemovitostí
- zák. č. 634/2004 Sb. o správních poplatcích
- zák. č. 21/2006 Sb. o ověřování
- zák. č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách
- vyhl. č. 231/1996 Sb., kterou se stanoví paušální částka nákladů řízení o přestupcích
- zák. č. 412/2005 Sb. o ochraně utajovaných skutečností
- zák. č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů
- zák. č. 185/2001 Sb. o odpadech
- zák. 513/1991 Sb. – Obchodní zákoník
- zák. č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím
- vyhl. č. 442/2006 Sb. prováděcí vyhláška k zákonu o svobodném přístupu k informacím, kterou se stanoví struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektu
- vl. nař. č. 364/1999 Sb. o součinnosti orgánů státní správy s obcemi
- zák. č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správy
- zák. č. 227/2000 Sb. o elektronickém podpisu
- zák. č. 194/2009 Sb,.o datových schránkách
11.2 Vydané právní předpisy
Vyhlášky
Nařízení
Vnitřní předpis
Řády
12. Úhrady za poskytování informací
12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
za poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím:
Položka | Sazba |
čtvrthodina práce | 75,- Kč |
fotokopie nebo výtisk z tiskárny (formát A4) | 2,- Kč |
paušál provozních nákladů (materiál, energie) | 0,- Kč |
ostatní náklady | dle skutečně vynaložených nákladů |
Vzniknou-li při poskytování informací další nutné výdaje, např. zpoplatnění dalšími subjekty, specifické služby, apod., budou tyto výdaje zahrnuty do vyúčtování celkové úhrady.
12.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.
13. Licenční smlouvy
13.1. Vzory licenčních smluv
Nejsou uzavřeny licenční smlouvy.
13.2. Výhradní licence
Dosud nebyly žádné poskytnuty.
17. Výroční zprávy podle zákona č. 106/1999 Sb.
Ostatní informace
A) Informace o zpracování osobních údajů
Informace dle § 18 odst. 2 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů Obecní úřad provádí následující zpracování osobních údajů, které mu ukládá zvláštní zákon:
- Evidenci obyvatel s údaji o jménech, příjmeních, bydlišti, rodných číslech, osobním stavu, číslech občanských průkazů.
- Adresní a identifikační údaje žadatele o ověření podpisu, nebo listiny.
- Evidenci nájemníků bytových, nebytových prostor a pozemků
- Evidenci daní a poplatků
- Agendu k zajištění voleb (vydávání voličských průkazů, evidenci členů volebních komisí, seznam voličů)
- Agendu k poskytování informací občanům na základě zákona č. 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
- Personální a mzdovou agendu
B) Obsah obcí vedených veřejně přístupných rejstříků, registrů, evidencí a seznamů
- Živnostenský rejstřík - pro přístup k živnostenskému rejstříku použijte následující odkaz Centrální registr živnostenského podnikání a do pole "Obec" vyhledávacího formuláře zadejte heslo "" a okres ""
- Rejstříky pracoviště CZECH POINT
C) Informace o obecním informačním systému
Informační systém Obecního úřadu je vybudován na platformě operačního systému MS Windows. Uživatelské stanice jsou vybaveny operačním systémem MS Windows 7 a kancelářským systémem MS Office.
Přehled aplikačního software užívaného v rámci Obecního úřadu
Název IS | Definice IS |
---|---|
MUNIS | Spisová služba |
MUNIS | Evidence obyvatel |
PC Soft | Práce a mzdy |
MUNIS | Poplatky a daně |
MUNIS | Účetnictví a rozpočet |
Prohlášení
Obecní úřad nevytváří žádné číselníky dle §5 odst. f) zákona číslo 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy, v platném znění.
D) Informace o územním plánu
Důvodem pro zpracování územního plánu obce vice je potřeba reagovat na aktuální potřebu aktualizovat rozvojové záměry obce ve všech funkcích a vytvořit závazný podklad pro koordinaci všech investičních i neinvestičních aktivit na území obce v intencích udržitelného rozvoje při respektování jeho přírodních a kulturních hodnot.